Őserdő a város közepén

Nem túlzás! Mintha Amazóniában, vagy a Yucatán-félszigeten, esetleg Kambodzsában lennénk egy elfeledett romváros területén. Másfél méter magas fű, kétméteres csalán, indák és repkény tenyészik ott, ahol még nemrég gondozott park volt.

2011 decemberében adta el Csepreg önkormányzata a Széchenyi-téren álló történelmi Jankovich-kastély főépületét és annak egykori parkját, az utóbb beleépült Szedenik- és Eperjessy-villával együtt. Utóbbi életveszélyessé vált, bontásra érett. Sajnos tavaly március első napjaiban összedőlt – ahogy anno itt is beszámoltam róla – az egykori teaház még álló homlokzatának több mint fele is.

Természetesen erre a helyi önkormányzat mellett azonnal felhívtam a mi pénzünkből fenntatott állami hivatal figyelmét is. Július 10-én aztán – negyed év elteltével (nem az én bejelentésem miatt, hanem mert a tulajdonos bontási engedélyt kért) – volt egy helyszíni bejárás, ahol személyesen újra felhívtam “illetékes elvtársak” figyelmét, hogy múltunk jelentős emlékeiről van szó s tenni kéne valamit. Persze, bürokratice én nem vagyok “ügyfél”, úgyhogy csak az egyik telekszomszédtól értesültem az Eperjessy-villára kiadott bontási engedélyről. Azóta sem történt persze semmi. Ellentmondásos dolgokat hallottam a teaház-rom potenciális sorsáról is. Bontható, vagy helyreállítandó-e? Az ügyben most újra írtam az illetékesnek. Várom a választ…

Kishazánkban jelenleg így “védik” múltunk emlékeit. Csepregen pedig ennyire érdekli mindez a város felelős tényezőit.

2014. júliusi helyzet:

DSC00889

DSC00886

Anno, eredetiben:

teaház

Őserdő a város közepén” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Hamu alatt parázsló harag,
    Ökölbe szorult, rázó kezek,
    Irgalmatlan, dühös kiáltás,
    Közeleg az ünnepetek.

    Aratásra készülő mezők,
    Torkon-akadt, gyűlölő szavak,
    Kaszák, mik kiegyenesedtek,
    Ünnep készül, piros, szabad.

    Indul a vén, magyar tespedés,
    Pattan a feszült, ostoba húr,
    Nagy gőgök félve összebújnak
    S a tisztes, nagy csönd meglapul.

    Magyar ünnep lesz az aratás,
    Aratni búzát, vért, fejet:
    Nő a dühösök szent szektája,
    Aratás lesz, ne féljetek.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

