Egy másik zöld könyv

“Az okos más kárán tanul, a hülye meg a sajátján sem” – mint a népi bölcsességek általában, ez is “fején találja a szöget”.

Mindez csak arról jutott eszembe, hogy a legbutább emberek általában nagyon okosnak képzelik magukat s fölöslegesnek ítélik mások tapasztalatainak megismerését és hasznosítását. Pedig, de…

Az általam eddig olvasott legjobb vezetéstudományi munka:

DSC00980

Beszerezhető a shopline oldalon (helyben élő barátok számára meg – rövid időre – elkérhető tőlem).

Reklámok

Egy másik zöld könyv” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nem a napi témához tartozik, de a múltkor meg lettem szólítva általad és bettercsepreg által, s mivel vasárnap tértem haza a családdal a nyaralásomból, most reagálnék!
    Miért is ne lenne alkalmas Vlasich polgármesternek?
    Véleményem szerint gyorstalpalón szerzett képesítések, iskolák messze nem hasonlíthatóak össze és nem egyenértékűek a nappali képzésben évek alatt megszerzett képesítésekkel, legalábbis a magyarbálinti éra előtt. Azóta tudom, az is igénytelenebb lett gyermekeimből kiindulva.
    Számomra igenis szempont, hogy itt Csepregen lakjon az illető, így lehet naprakész és tájékozott a lakosságot foglalkoztató problémákban,elbeszélgessen az utcán Mari nénivel, Józsi bácsival, a tinédzser fiatallal, beüljön akár kocsmába is egy pohár borra, s elbeszélgessen emberekkel, nem csak a szűkebb tanácsadói véleményére támaszkodjon. Legyen széles a világképe, látóköre, feltűnjön neki például szűkebb környezetében a munka és a tennivaló. Ne fordulhasson elő senkivel sem polgármesterként, sem képviselőként, ha tőle 200 méterre bedugaszolnak önhatalmúlag egy közkutat, illegális szemétlerakót létesítenek tőle 350 méterre és fogalma ne legyen róla. Ne utasítsa el alapból a jó gondolatokat csak azért, mert a pártutasítása másról szól.
    S a legfontosabb ok: Zsigerből gyűlölöm a FIDESZT, mióta csak létezik, nagyravágyó, korrupt, hatalommániás emberek gyülekezete többségében, akik a saját rokonaik, holdudvaruk zsebére dolgoznak gátlástalanul. Ez nem zárja ki azt sem, hogy akadhatnak köztük tisztességes emberek is, akiket általában megvezettek, de sajnos nem ez a jellemző.
    S miért erősíti Vlasich megválasztásának esélyeit 4,5,6 polgármesterjelölt indulása?
    Mert a FIDESZ szavazóbázisa településünkön stabil, igazából ők a pártra s nem az emberre szavaznak. Már írtam itt, hogy ha Rácz Csaba csepregi polgárnak hívnák jelöltüket, többségében akkor is rá szavazna sok korlátolt gondolkodású, megvezetett hívük, minél több a jelölt, annál jobban megoszlanak a szavazatok, s annál biztosabb a FIDESZ győzelme!
    Apropó! Mióta visszajöttem, a városban mindenki Háromi-Vlasich paktumról beszél, mit tudsz erről? Igaz, hogy Háromi visszalépett Vlasich javára, pártutasításra? Ez esetben szerintem a továbbiakban nincs is miről beszélni!

    Válasz
  2. Lacus!

    Egy pohár bor, sör, ásványvíz mellett szívesen elmondom a véleményemet, de itt és most hiba volna a részemről. Sokban megegyezik a véleményünk, de nem mindenben látom úgy a helyzetet, ahogyan Te.

    Válasz
  3. lacus!

    És miféle ütőképes nappali tagozaton megszerzett -egy város vezetéséhez szükséges-, képesítése van a többi jelöltnek?

    Testnevelés szak? Kémia szak? Régész?

    Nevetséges!

    Vlasich a “párt embere”! Olyan időket élünk (megint) hogy ez számít!
    Ha a Fidesz-KDNP jelöltje, Vlasich nyer, minden lesz! Ha veszít, város is csak veszíteni fog!

    Ilyen egyszerű a képlet!

    Válasz
  4. Better!

    Nem fényezni, csak védeni akarom a fő diplomám kapcsán önmagamat. Én az ország akkor is legjobb egyetemén szereztem 5,0 átlaggal kitüntetéses oklevelet. Három nyelvet tanultam, párbajtőrtől teniszig sportoltam. Egy régésznek el kell sajátítania pl. a feltárások vezetését – ami az emberekkel való bánástól a pénzügyekig igényel alapvető jártasságot. Leltározni, rendet és nyilvántartásokat vezetni, sőt pénzt felhajtani, kapcsolatokat építeni. Ha kell tábort verni, közlekedést, infrastruktúrát szervezni…

    Az meg most nem is ide kívánkozik, hogy e diplomámmal aztán 15 éven keresztül egy 150 főt alkalmazó, 9 telephelyen működő hálózatot is irányítottam. Amikor a legfőbb vezetői posztjára pályáztam, minden értékelő engem nyilvánított a legalkalmasabbnak három komoly jelölt közül. Emiatt is rendelkezem a Csepreghez hasonló volumenű költségvetéssel kapcsolatos gazdasági, munkaügyi, sőt “diplomáciai” tapasztalatokkal…Ezután pedig 12 éve saját tulajdonú cégemet menedzselem:

    http://www.oroksegvedelem.hu

    A “párt” pedig most nem ugyanaz, mint mondjuk Rákosi idejében. Ellenpéldaként a szomszédságunkban nagyszerűen fejlődő Büköt említeném, ahol a mai PM, Németh Sándor szintén egy fideszes jelölttel versengve nyert 2010-ben. A magyar kormánynak gyakorlatilag nulla szabadon felhasználható pénze van, minden az uniós alapokból itthon kiírt, de Brüsszelben is kontrollált pályázatokon múlik. Tehát ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy fideszes-e a csepregi PM? Ez különben is tipikus kommunista gondolkozás, hogy majd jóságos nagyszakállú állambácsi szépen megsimogatja a buksinkat…Önt meg eddigi szövegei alapján nem kifejezetten kommunista észjárásúnak látom!

    Válasz
  5. S valóban létezik a Háromi-Vlasich paktum? Nem akartam elhinni azoknak, akik hírül hozták, hogy pont az általad is látogatott vendéglátóegységben hallották! Nem egy, egymástól függetlenül 3 forrásból hallottam másfél nap alatt!

    Válasz
  6. Valószínűleg igaz a hír, de majd kiderül… Én nem paktumnak nevezném, hanem egyfajta utasítás tudomásul vételének, az érintettek személyes érdekükben meghajoltak, ha jól értelmezem a hallottakat.

    Válasz
  7. Ez esetben az én szavazatommal számolhatsz, ugyanis én Háromira szavaztam volna- elismerve bátorságát a FIDESZ- jelölt ellen indulni ( bár 4 éves ténykedése egyáltalán nem győzött meg róla, hogy alkalmas is a pozícióra), Király ugyanúgy alkalmatlan, ráadásul megalkuvó ember és polgármesterként nem kéne arra törekedni, hogy mindenkinek megfeleljek, mert így nagyon keveseknek tud , egy vezetőnek igenis fel kell vállalnia adott esetben konfliktusokat, mégha az sokszor kényelmetlen is sokak számára.
    Vlasich-ra elvből nem szavazok, ahogy FIDESZ- jelöltre sosem tettem, így maradsz Te, bár Tőled meg nagyobb rugalmasságot várnék el, mert gondolkodásod sokszor merevnek tartom.
    Elnézést, hogy így ismeretlenül kritikát fogalmaztam meg irányodban, de ez az az ok, ami miatt Háromi indulása esetén mellette tettem volna le a voksomat!

    Válasz
  8. Ahogy 4 éve az egyetlen számomra elfogadható jelölt Kiss Béla volt, akinek lett volna mersze hozzányúlni ahhoz az elavult és Csepreg számára mindig is a fejlődés gátjának számító struktúrához, amit elődei kialakítottak és hozzányúlni sosem tudtak/mertek!

    Válasz
  9. Mint említettem, pletykaszinten értesültem csak róla, hogy Háromi visszalép Vlasich javára. Aztán Háromi ezért milyen kompenzációban részesül, abban mindenki csak találgat!

    Válasz
  10. Szerintem Háromi Bükön lehet majd iskolaigazgató, ha az ottani jelenlegi igazgatót a Fidesz színeiben polgármesterré választják!

    Ezt a verziót Bükön már 2-3 hete rebesgették!

    Válasz
  11. Ez az egyik változat! De én azt is hallottam, a büki tantestület nem biztos, hogy őt szeretné. A másik variáció az, hogy Háromi lenne az alpolgármester, Vlasich győzelme esetén, mert a Vlasichra szavazókat mozgósítják, hogy szavazzanak Háromira is képviselőnek. A 3. megoldást meg szerintem kitalálja mindenki, nem kell hozzá nagyon kreatívnak lenni!

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

