Le kell tudni tenni a lantot

Tegnap reggel találtam a postaládámban Király Árpád “polgármester- és képviselőjelölt” promóciós anyagát. Fehér alapon kékkel nyomtatva, Csepreg anno ’95-ben általam tervezett címerével. Négy éve támogattam, mert közvetlen elődjénél komolyabb teljesítményt reméltem tőle. Több szempontból is csalódást keltett – gondolom, nem csak bennem. Ezek egy részét nyilván a körülményekkel lehet mentegetni, de nem érdemes.

Elvesztegettünk megint négy évet. Ennek ékes bizonyítéka a most elemzett dokumentum is.
Három komolyabb fejlesztéssel büszkélkedik: Fő-tér, ivóvíz minőségjavítás és a most kezdődő szennyvíztelep korszerűsítés. Szép, szép! Csak az a gond velük, hogy az első még a megelőző ciklusban nyert s aztán félig valósult csak meg, a másodikat a Vasivíz Zrt. finanszírozta, a harmadik pedig Zsira polgármesterének szervezésében jön majd létre.

Méltatlan volna az általam amúgy kiváló, szimpatikus embernek tartott (de sajnos vezetőnek alkalmatlan) távozó polgármester bő lére eresztett szövegét elemezni. Csak egy dolgot ragadnék ki. A természetesen általam is nagyra becsült civil szervezetek súlyának túlértékelését. Király Árpád szerint ezek adják “az élet sava-borsát”. Könyörgöm, a város éves kiadásainak 0,3 %-áról beszélünk! Matematika, első elemi…

Társas vállalkozás tulajdonosaként azt sem egészen értem, mire gondol, amikor a helyi vállalkozások legmegfelelőbb támogatási formájáról értekezik. Egyáltalán miért gondolja, hogy a vállalkozásoknak – túl azon hogy korrekt és egyenlő versenyfeltételeket kapnak – pont az önkormányzat “támogatására” volna szükségük. Széchenyi Istvánra kell utaljak a Kossuthék által szervezett – a hazai pocsék ipart mesterségesen támogató Védegylet kapcsán azt mondta vitriolos stílusban, hogy az “Végegylet”.

Le kell tudni tenni a lantot” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Lehet, hogy a civil egyesületekre szánt pénz az a mindenkori éves kiadás egyharmada, de ugyanakkor a szavazni is hajlandó választópolgárok nagyjából fele,mert saját maguk vagy/és családtagjaik révén érintettek valami úton módon bennük. Mert ők azok a közösségi emberek, akik választójogukkal élni is szoktak, nem maximum a borospohár mellett hőzöngenek egyik-másik helyi kocsma pultjánál.Ugyanis nagy számban azok nem szoktak élni választójogukkal, akiket soha sehova nem lehet kimozdítani, élik a maguk unalmas, egyhangú életüket. S abszolút nem mindegy egy polgármesterjelölt számára, ebből a tömegből mennyit képes maga mellé állítani. S azért valljuk be őszintén, ha ezek a civil egyesületek nem lennének, nem működnének, tényleg halott város lennénk!

    Válasz
  2. Bocs! 0, 3 százalékát akartam írni! Mármint a mindenkori éves költségvetés civilekre szánt hányada!

    Válasz
  3. Hozzám tegnap és mai érkezett a Király által terjesztett szórólapból!

    Naivan azt reméltem hogy talán azért az ismétlés, mert az elsőről lemaradt az immár 24 éve halogatott bocsánatkérés a város polgáraitól azért, amit Király elvtárs (és a fajtája) követett el, -maga Király a 80-as években-, Csepregen!

    Persze szó sincs bocsánatkérésről a kiadványon!

    Sőt, még köszönetet se mondott azért hogy ahelyett hogy a cimboráival együtt felakasztotta volna a lakosság az első fára 1990-ben, előbb hagyták hogy iskolaigazgató kegyen, majd 2010-ben még polgármesternek is megválasztotta ez az elfuserált város!

    Megjegyzem, nem mernék arra fogadni hogy nem fogják újraválasztani!

    A másik 3 jelölt mindegyike egy-egy helyi réteg számára elfogadhatatlan. Király szája meg minden kloákához kompatibilis, rendszertől függetlenül! Személye garancia lenne arra hogy garantáltan semmi se változzon, és kell a népnek, legalábbis a relatív többségnek minden bizonnyal!

    Válasz
  4. Lacus! Persze, fontosak a civil szervezetek, de az túlzás, ahogyan sokan ehhez a dologhoz viszonyulnak Csepregen. Kellemes és hasznos szabadidős programokat tudnak felmutatni, melyek – tisztelet a kivételeknek – zömmel helyi érdekűek. Örülni kell nekik, de szerencsésebb országokban ez a dolog a polgári jómódban élők szórakozását jelenti. Sajna, még nem Hollandia nívóján élünk. Van fontosabb kérdés is előttünk. Hozzáteszem, az önkormányzat sem varázsló s akik a mesékben hisznek, most is csalódni fognak. Túl sok kismalac lökködi egymást már eddig is a csecsek körül…Nem fordítva kéne ülni a lovon s a farkot nem kell sörénynek nézni!

    Válasz
  5. bettercsepreg!
    Minden egyes szavadból sugárzik a gyűlölet Király vonatkozásában! Megbuktatott talán tesiből, hogy nem tudtál bukfencezni vagy mivel vívta így ki haragod? Mert az, hogy úttörővezető volt, már megbocsáss egyáltalán nem indokolja ezt a “rokonszenvedet” iránta. Nekem semmi bajom nem volt az úttörőmozgalommal, jót hülyültünk örsgyűléseken, sokat kirándulgattunk a határban, közösséget épített, első szerelmem is egy ilyen alkalomnak köszönhetem. Eljutottunk nyaralni Balatonberénybe, Velembe, szüleinknek nem kellett drága nyári táborokra áldozni. Szívesen végeztünk társadalmi munkákat, öreg néniknek bekészíteni a tüzifát, a focipálya rendezésében is részt vettünk. Nemrég volt általános iskolás osztálytalálkozónk és nosztalgiával gondoltunk vissza ezekre az időkre, mert akkoriban volt értelme gyereknek lenni. Az ideológiát meg leszartuk magasból, senkit sem érdekelt! Szerintem a mai ifjúságnak sem válna kárára, ha összefogná egy hasonló diákszervezet.
    Szóval egyáltalán nem értem ezt a gyűlöleted Király ellen, hacsak nem személyes motiváció adja az alapját!

    Válasz
  6. lacus!

    Lehet hogy belőled is karácsonyfa díszt kellett volna csinálni 1990-ben? 😀
    Te azok közé tartozol valszeg akik majd a pozíciójában fogják tartani ezt a görényt!

    Király Árpád elmebeteg-pszichopataként viselkedett mint úttörővezető. Az ilyeneknek meg semmi keresnivalója a közéletben!

    Engem nem tanított, csak néha helyettesítő tanárként volt hozzá “szerencsém”.
    Egy 3-as tanuló jobban tudta azokat a tárgyakat amikre őt beküldték hozzánk helyettesíteni.

    Amikor igazán berágtam rá az 1986 májusában történt, amikor is vörös nyakkendő nélkül merészeltem kirándulásra menni, ezért engem a nyílt színes több tucatnyi tanuló füle hallatára abnormális hülye gyereknek nevezett! Azért mert az ő szeretett vörös rongyát nem viseltem!

    Úgyhogy én meg azt mondom most hogy a kurva anyádat Király Árpád, -dögölj meg!

    Válasz
    • bettercsepreg!
      Lehet, hogy neki is rossz napja volt akkor, vagy nem tudom! Viszont azt tudom, hogy mi annak idején egy jó dologként éltük meg ezt az egész úttörősdit, és ma is így gondoljuk. Egyetlen embert ismerek környezetemben, aki nem így gondolja, pontosabban agymosása óta nem így gondolja, mert szektás lett! Remélem, nem Te vagy az a Hit Gyülekezetes ismerősöm! Mert szerencsére vagy 15 éve nem láttam, nem hiányoznak azok a beszélgetések, amelyek vége mindig az lett, hogy meg akart téríteni, én meg mindig is ódzkodtam ilyenektől.
      Megmondom őszintén, engem sem tanított Király Árpád, egyik gyermekemnek tanított tesit, de nem volt rá panasza. Amennyire ismerem, azt a benyomást szűrtem le róla, nem vezetőnek termett ember, hanem olyan beosztottnak, aki ha feladatot kap, azt megcsinálja! Azt már csak másoktól hallottam róla, hogy saját gondolatai ritkán vannak, s az a baj vele, hogy szinte mindig a lehető legrosszabb tanácsadókra hallgat! Meg gyermekem mesélte, hogy renitens diákok röhögve jöttek ki tőle irodájából!
      Nos a mi időnkben a Bolfert igazgatónál ilyen nem történhetett meg, egyszer én is be lettem rendelve hozzá, s mit mondjak, majd összecsináltam magam!
      Tehát én ezt teljesen máshogy éltem meg, mint Te!
      Mondjuk én voltam katona is, Te szerintem nem, mert a kötöttségeket biztos, hogy nem tudtad volna elviselni! No látod, arra a másfél évre viszont nem emlékszem vissza szívesen, mert ott aztán több alkoholista, több esetben pszichopata katonatiszt meg tiszthelyettes szórakozott velünk!

      Válasz
  7. lacus!

    1. Voltam katona, tizedesként szereltem le. Az egyik legdurvább fegyvernem legtahóbb laktanyájában töltöttem el 1 évet, illetve 351 napot.

    2. Király Árpád nem hogy nem vezetőnek termett, -hanem szerintem segédmunkára! A képességei alapján többre sose vitte volna ha nem pártvonalon támogatják gyerekkora óta!

    3. Semmilyen szektának nem voltam és nem vagyok a tagja. Én 1986-ban már az akkori rendszer elleni ellenállásként nem hordtam a vörös nyakkendőt. Az egyik legjobb tanuló voltam az osztályban, aztán az 1986-os “incidens” után egy-másfél jeggyel rosszabbat adtak mindig ezek a tanárnak nevezett szarháziak mint amit érdemeltem. Így volt 4-es az átlagom!

    Válasz
  8. bettercsepreg!
    Legalább megnyugtattál, mert komolyan kezdtem arra gyanakodni, hogy Te vagy az a szektás, aki 16-18 éve állandóan meg akart téríteni!
    Meg szerintem Király Árpád megítélésén sem veszünk össze! Bár D.J. gondolkodott volna 4 éve így, ahogy most, mert azt akkor is mindenki tudta, hogy abszolút nem lesz belőle egy karizmatikus vezető, pontosabban tudták, akik nem rá szavaztak! S tudtuk mindannyian, hogy csak elpocsékolt 4 év lesz az ő regnálása, ahogy Háromié is az volt!

    Válasz
    • Én is hozzászóltam, rendszeresen és Kiss Béla mellett tettem le a voksom, de D. J.-nek akkoriban korlátai voltak, pedig észérvekkel győzködtem, de kicsit berángtam rá, mert akkoriban válaszra sem méltatott itt! Remélem ez a “megvilágosodás” nála nem csak a választásokig fog tartani!

      Válasz

Vélemény, hozzászólás?

