Lassan mennek a dolgok…

Ma tartja idei második ülését Csepreg önkormányzata. A napirenden most sem szerepel a helyi múzeum ügye, pedig igény volna rá.

Persze érthető, hogy előbb a “fontosabb” ügyekben kellene döntést hozni. Érthető, de nem magyarázható. Azért nem, mert a múzeum jövőjével kapcsolatos tennivalók megtervezése, majd azok megvalósításának elkezdése nem igényel azonnal anyagiakat. Más kérdés, hogy sok minden egyéb mellett erre is kell majd forrásokat találni. Főképp, ha akarunk is egy Csepreg turisztikai vonzerejét növelő, a lakosok identitását erősítő gyűjteményt és majdan egy új, korszerű és vonzó állandó kiállítást (majd kisebb időszaki kiállításokat). Ha folytatni akarjuk a Czingráber Jenő, Zátonyi Sándor, Wellner Lőrinc által fél évszázada megkezdett helytörténeti kutatást és gyűjtést.

falumúzeum

Lassan mennek a dolgok…” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Mint korábban említettem, szerintem hozzá fogják csapni a Művelődési házhoz. Van most ott úgyis akkora apparátus, hogy elfoglaltságot tud adni a dolgozóknak.
    A költségvetés ügye azért most a legfontosabb kérdés kell, hogy legyen. Hogyan tudják az intézmények túlméretezett igényeit lefaragni ahhoz, hogy nullszaldóra kijöjjön! Állítólag vastagabban is fogott az intézményvezetők ceruzája, miután köztudottá vált az 55 milliós kiegészítő támogatás!
    Amúgy 1990 óta előttünk görgetett probléma, a mindenkori testületek és polgármesterek sara, hogy nem addig nyújtózkodott a város, mint a takarója ért. Hatalmas hiányokkal fogadtatok el költségvetéseket, lehet sírni a bevételek és ipar hiányán, de azért az elmúlt 20 év minden egyes résztvevőjének ott a felelőssége, aki mindehhez nevét adta s nem tett ellene semmit. Ha nem tudott, az rendjén van, de ha nem is akart, no a problémák már itt keresendőek!

    Válasz
  2. Lacus! Sajnos nem olyan fényes a helyzet, az 55 M visszacsorgatott pénz kevés még a működési hiány fedezéséhez is, nem hogy fejlesztésre telne belőle. A helyi bevételeket kellett volna növelni ahhoz, hogy minimális mozgástér legyen, de azt sajnos elmulasztották. Szó sincs intézmények túlzott igényeiről, mindenhonnan kemény lefaragás lesz.

    Válasz
  3. Szerintem lehet kezdeni a takarékoskodást azon a városházai pozíción, amit ezelőtt még sose látott Csepreg városa!

    Mindenki félmilliós fizetésről suttog (van aki ordít) a városban, -persze hivatalosan titok hogy mennyi is az annyi és ugyan milyen alapon!

    Útilaput a “tanácsadó” talpára!

    Válasz
  4. Félretéve a mellébeszélést, én úgy hallottam, az intézmények vezetőinek rögtön vastagabban fogott a tolla az 55 milliós kiegészítő támogatás odautalásáról szóló hír hallatán, mint előtte, mikor szó sem volt támogatásról, úgyhogy biztos, hogy lesz miből lefaragni. A tanácsadót meg úgy tudom elfogadni, ha vele párhuzamosan 1 állást megszüntettek a hivatalban, különben nem, ahogy több polgár sem!

    Válasz
  5. Lacus!

    Egy állás megszüntetése a városházán nem egyenértékű a tanácsadó menesztésével. Legalább két ember bérét teszi zsebre ő ugyanis a városban terjedő infók szerint, -tehát két embert kéne leépíteni.

    Visszatérve a városi fúvószenekar koncertjére és báljára, utánajártam a dolognak, -meghívták a PM-et!
    Nem jelzett vissza semmit, csak egyszerűen nem jelent meg ott. Egyébként ezen a húzásán nem ott lepődött meg senki se.
    Többek véleménye szerint attól tartott hogy pár pohár után majd beszólnak neki ott. Ő biztosra megy, az óvodásokkal, az általános iskolásokkal és a 80-90 éves öregek otthona lakóival szeret ünnepelni, megemlékezni!

    A zenekar egyébként 200 000 forint körüli támogatást szokott kapni egy ottani tag ismerősöm szerint.
    Ez az összeg megint nevetséges ahhoz képest amit a “tanácsadó” tartása emészt fel!

    Válasz
  6. Én az egészből a kommunikáció teljes zárlatát nem tartom jónak! Tanácsadót nevezek ki? Akkor indokoljam meg, miért is tettem, mi szükség van rá, a pénzügyi megszorítások ellenére. Talán elégedetlen voltam a Hivatalban valaki munkájával, felvettem helyette másikat és átszerveztem a feladatát! Mind, mind nyitott kérdés marad!
    D. J. Ha megkérhetlek rá a tudósításodban ne az abrosz színéről, meg a zászlók elhelyezkedéséről és a címer fal által bezárt szögéről mesélj, hanem magáról a költségvetésről, kihozták-e nullszaldósra, milyen áron, melyik intézmények nyújtottak be földről elrugaszkodott igényeket, hogyan fér a költségvetésbe Vlasich tanácsadója, netán milyen megszorításokat kénytelenek elviselni az intézmények, szóüval a lényegről és ne senkit sem érdeklő részletekről!

    Válasz
  7. Lacus!

    Alapvető hiba Nálad, -úgy vettem észre-, hogy te komolyan veszed azt amit a PM a propagandájában előad! Például azt hogy az a személy akit ő tanácsadóként (munkatársként) alkalmaz, az bármiféle érdemi munkát jelent a PM rendszeres fotózásán kívül!

    Ma például elkezdtek valamelyik bekötőúton gezemicét irtani. A testületi ülés megkezdése előtt 30 perccel kerül fel a képriport a PM facebook oldalára. Látszatmunkák, PR támogatással!
    A fotón látható a PM és a városgazda egy Caterpillar markoló mellett állva. A fotós ismeretlen, -illetve dehogy az! Íme:

    Válasz
  8. Lacus!

    Az előbb hallottam egy jó kiszólást!

    “Nem tudom mit problémáznak a csepregiek a polgármester tanácsadóján, csak 133 forintjába kerül egy-egy polgárnak havonta!” 😀

    Megjegyzem, ha a csecsemőtől az aggastyánig valaki havonta mindenkitől (kb 3500 fő) be tud szedni 133 forintot Csepregen, az igen nagy művész!

    Válasz
  9. bettercsepreg!
    A propagandát sosem vettem komolyan, de én adok mindig esélyt a másik félnek is, hogy védekezhessen. Ha én lennék Vlasich helyében, valószínűleg tényleg bocsátok el valakit/valakiket a Hivatalból, akik munkájával nem voltam megelégedve, s helyükre vettem volna fel én is bizalmi embereket, s nevezhetném tanácsadónak is. De kiállnék megindokolni a közvélemény elé, mit miért csináltam, mit várok el az új dolgozótól.A propaganda tény ,hogy folyik, de az is tény, hogy a minap jártam a vasútparton és érdemi munkát végző embereket láttam, nem szerszámot támasztó naplopókat.
    S véletlenül ugyanazok a személyek végezték azt a munkát 13 óra magasságában, akik a régi városgondnok és polgármesterek társaságában már a kocsmában ültek sokszor 11 órakor! Ne vegyük el Vlasichtól azt az eredményt, ami az övé!

    Válasz
  10. javítás: Régi városgondnok és volt polgármesterek irányításának idején már 11-kor kocsmában ültek a régi jegyző társaságában!

    Válasz
  11. Lacus!

    Az internetes világban sok minden előfordulhat…

    Én már többször gondoltam arra hogy te vagy Vlasich, -az ilyen hozzászólásaid után mindig egyre erősebb a gyanúm!

    De nyugi, arra is van esély hogy én vagyok ő, vagy a megbízottja vagyok, -meghagyom ezt a lehetőséget a számodra! 🙂

    A lényeg szerintem, hogy Vlasich soha nem fog megmagyarázni semmit se mert védhetetlenek azok a dolgok amiket elkövetett és elkövet. Felnőtt emberekkel szemben nincsenek érvei, azért is óvodások és általános iskolások előtt zajlik az ő közéleti szereplése. Na meg persze a 90 éves aggastyánoknál!

    A zenekari koncerttől és báltól való távolmaradása, aztán a hétközbeni, sutyiban lezavart koszorúzás is ékes bizonyíték erre a véleményem szerint.

    Ha te tudsz olyan esetről, amikor felnőtt emberekkel (nem olyanokkal akikkel csendőrpertu viszonyban van, -pl közmunkások vagy beosztottak a hivatalban) mert kommunikálni, akkor azt oszd meg velünk légyszi!

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

