Narancsosztás

Érdemes Csepregen képviselő-testületi ülésekre járni, még narancsot is kaphat ott az ember. Így jártam tegnap az ülés megnyitását megelőző percekben. Odalépett hozzám a polgármester úr és kezembe nyomott egy narancsot. Sőt, amikor a legutóbbi ülés óta eltelt időről szóló beszámolóját követően távoztam, még jó étvágyat is kívánt hozzá!

Így utólag nem tudom miért is pont én részesültem a kitüntető figyelmességben. Eleve nekem hozta, vagy csak hirtelen ötletként adta át?

narancs

A napirend tárgyalását megelőzően az egyik képviselő 5 kényes kérdést is feltett városunk első számú vezetőjének. Majd írásban kap választ rájuk 15 napon belül. Aki ismer, tudja, hogy szeretek a részletekben “kötözködni” – már ha a játékszabályok betartásáról van szó. Az SzMSz 18. § (2) szerint 8 nap a határidő (nem mintha bármi múlna ezen, de a szabályok elméletileg azért vannak, hogy tartsuk is be őket!).

Szó volt még testvérvárosi kapcsolatok elmélyítésére szolgáló pályázatról, valamint a helyi múzeum ügyéről is. Sőt, PM úr egy “csepregi könyv” kiadásáról szóló, általa lefolytatott egyeztetést is megemlített. Hogy milyen témában, kik által íródik és pénzügyileg majd miből lesz kiadva, azt még nem tudom.

Nos, ahogy hallom elfogadták az éves költségvetést is! Ez persze önmagában nem különös hír, hisz valamit e címen el kellett fogadni s különben a későbbi fejlemények ismeretében akár módosítani is lehet. A részleteket nem ismerem. Jámbor óhaj részemről, hogy majd valami érdemi tájékoztatást kapunk nem csak sikerpropaganda, hanem a tények szempontjából. Arra gondolok, hogy talán megtudjuk mennyi jut és miféle fejlesztésre? A tavalyihoz képest mennyi jut az egyes intézmények feladatainak ellátására? Ha több, akkor mire fordítják, ha kevesebb, akkor hogyan oldják meg?

Lehet, idealista vagyok, de el tudnám képzelni, hogy közérthető formában megtudja a lakosság, mennyi a város bevétele s azt milyen szerkezetben, mire fordítja a kiadási oldalon. Mindezt számokkal és diagramokkal bemutatva, összehasonlítva mondjuk az előző 2 évvel.

Persze, tudom hogy ilyen eddig még nem volt, de az új ciklusban akár pozitív dolgokkal is lehetne kezdeni! Komolyan venni, nagykorúnak tekinteni a város lakosait….

Vagy én vagyok túl idealista?

Narancsosztás” bejegyzéshez ozzászólás

  1. bettercsepreg!
    Ki nem akadok, mert megszoktam, hogy D.J. elveszik a senkit nem érdeklő részletekben és a lényeg rejtve marad.Pitiáner, jelentéktelen problémákat gerjeszt, a nagyokról meg tudomást sem vesz! Még jó, hogy ma szomszédoltam, s az illető facebookján érdekes dolgokat mutatott Kovács András képviselő kérdéseiről, amelyek megválaszolatlanok maradtak, meg láttam egy grafikont az intézmények költségvetéséről.
    Egyszer együtt poharaztam vele, s megmutatta, hogy milyen csepregi vonatkozású hírekhez lehet hozzájutni a facebookon, s azóta mikor információhiányra panaszkodom, néha megmutatja.
    Nekem miért nincsen? Ez jó kérdés, már a két gyermekem is azt vágja a fejemhez, hogy nem haladok a korral, egy régmúlt kor visszamaradott gyermeke vagyok. Úgy gondolom felesleges. Az én magánügyeim arra tartoznak, akinek elmondom, másnak meg semmi köze hozzá.
    Bettercsepreg tegnapi felvetéséhez meg annyit tudok mondani, hogy Vlasich-hoz semmi közöm, még csak szerintem nem is beszéltem soha vele. Csak én mindig pro és kontra szoktam érvelni, a dolgoknak utánajárni, nem egyoldalúan szemellenzővel járni. Magamat pedig azért nem vállalom, mert személyes ismerőseim, rokonaim közt sajnos sok az elvakult Fideszes, nem szeretnék ebből személyes konfliktusokat, főleg úgy, hogy Csepregen létezik olyan munkahely, ahol a vezetők nagyon rossz szemmel nézik , ha valaki más politikai nézeteket vall, s azokat ki is mondja. Az igazat írtam mindig, ahogy a dolgokat én gondolom, van két nagykorú gyermekem, akik sajnos a magyarbálinti integrált iskolában nevelkedtek, ennek minden hátrányát láttam rajtuk mindig is, éreztem, tapasztaltam. Az oktatás vezérlő elvének a minőségnek kell lennie, nem a mennyiségnek, a mostani kormány próbálkozásain ezt látom.
    Az önkormányzati választáskor bárkire szavaztam volna, csak Vlasichra nem, D.J.-ben pont azt az embert láttam, aki képes lett volna tespedtségéből kimozdítani- pl. a góri várra vonatkozó elképzelése kifejezetten elnyerte tetszésemet- de azóta rájöttem, korlátai vannak és igazából nem lett volna alkalmas polgármesternek, mert a lényeget nem érzékeli, csak szőrszált hasogat sok esetben, s észérvekkel meggyőzhetetlen, ahogy ilyen volt Háromi is és ilyen volt Király is. Vlasichban látom a lendületet, a tenni akarást, csak rosszul csinálja az egészet a kommunikáció teljes kizárásával. Ez itt a nagy probléma. Mert ilyenkor az ember kombinál, mit miért is csinál, miért is hallgat el dolgokat, miért is nem áll ki és válaszol nyíltan, őszintén a kérdésekre. Ezt nem lehet elintézni azzal, hogy mert azt csinál amit akar, és azt tesz, amit gondol. Az emberek szeretnének a ” miértre” is választ kapni, szerintem ha egy igazi, hiteles vezető akar lenni, ezt meg kéne tanulnia! Különben mindenki sumákságot, lapítást képzel a dolgok mögé.

    Válasz
  2. Az az igazság hogy nem DJ feladata a csepregi közvélemény informálása, -az más kérdés hogy akkor néha miért teszi meg mégis, de ez az ő ügye. Mindig az a középiskolai osztálytáram jut róla eszembe aki sokszor sorba állt fagyiért, hot-dogért, aztán mire rákerült volna a sor kiállt, mondván: “Á, inkább maradjon meg a pénzem!”

    Szóval, érdekes lenne egy olyan híradó ami beszámolna arról hogy itt meg ott történt valami, de hogy pontosan mi azt nem mondjuk meg! Pl. “Valami miatt lezárták az egész pesti belvárost, de mi most inkább Szentpéteri Csilla zongoraművész előadásában hallgassuk meg a Boci boci tarkát non-stop egymás után 3000-szer!” -Kb ilyen újabban DJ blogja.

    Az általad említett Kovács András féle nyilatkozat ez?

    A költségvetési grafikon pedig ez?

    Válasz
  3. bettercsepreg!
    Köszönöm a tájékoztatást. Abban egyetértek, hogy nem D. J. feladata a tájékoztatás. De ha már megteszi, akkor szerintem a kutyát nem érdeklik a zászlók, az asztalok elhelyezkedése, ki ül ki mellett, meg hogy mi van a poharában. Ezek azok a részletek, amelyek senkire nem tartoznak. Ha a lényegről nem akar írni, akkor ne is írjon semmit. Ez az én véleményem.
    Attól nem oldódott meg soha a város költségvetése, hogy az ásványvizet kicserélték fröccsre, az asztalokat egymással szembe állították a magyar zászlót meg középre helyezték, D. J. meg narancsot kapott, nem citromot.
    Ezzel azt akarom mondani, ha a lényegről nem írok, akkor inkább ne írjak semmit, főleg ne aprólékos, a kákán is csomót kereső, az embereket nem érdeklő részletekről.
    S mielőtt megkapnám, hogy a részekből tevődik össze az egész, egyetértek vele. De a témához kapcsolódó részletekből, nem pedig olyan dolgokból, amiknek köze nincs a lényeghez!

    Válasz
  4. Valahogy ezt vártam volna D. J.-től, hogy ezt a levelet meg a grafikont itt közzétegye blogjában, ha már egyszer ír a testületi ülésről. A lényeget előretéve, a többi, a z SZMSZ rendelkezése a határidőről, meg hogy narancsba haraptatták citrom helyett, már nem is érdekelne.
    Amúgy a probléma itt van, ezekre a kérdésekre nem adott polgármesteri válasszal. Mert tényleg semmi olyanra nem kérdez rá a képviselő, amire ne lehetne rögtön válaszolni. Pontosabban a válasszal már egy kérdésre választ is kaptak a csepregiek.
    Valószínűleg a polgármester tanácsadója fogja a válaszokat kidolgozni, hogy a propaganda ne sérüljön, olyan csomagolásba burkolni, hogy hihető legyen a szemellenzőt viselők táborában. Mert ugye ” ha a tagadás lábát megveti, világodat meg fogja dönteni” tézissel még Vlasich is tisztában van, hisz képzett kádere a pártnak!

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

