Szulejmán sírja harmadszor

Hányszor lehet ugyanabba a folyóba lépni? Tehetnénk fel a filozofikus kérdést.

Amikor 2013. szeptemberében publikáltam a saját 2002. április 5-i – negyedmagammal megejtett – terepbejárásom megfigyelései és Kováts Valéria 1971-1972-es ásatásai, azaz Szulejmán szultán türbéje közti összefüggést:

https://djnaploja.wordpress.com/2013/09/22/szulejman-sirja/

Ezt természetesen az együttműködés szándékával eljuttattam a török finanszírozásban dolgozó pécsi kutatócsoport tagjainak is. A két földrajzos szakember egyáltalán nem reagált semmit. Minek is?

Viszont háromnegyed év múlva meglepetten láttam, hogy több éves sikertelen próbálkozás után ők is “megtalálták” az általam bejelölt és elküldött helyszínt:

http://news.nationalgeographic.com/news/2014/06/140620-ottoman-empire-suleyman-hungary-turkey-sultans-heart/?rptregcta=reg_free_np&rptregcampaign=20131016_rw_membership_n2p_intl_sm_c1#

Verba volant, scripta manent – mondotta volt a bölcs latin. Természetesen a Duna-Dráva Nemzeti Parknál megvan a 2002-es baranyai várhelyeket összegző jelentésem, benne a szigetvári Szulejmán-türbe helyének pontos azonosításával.

Költői kérdésem csak az, vajon miért nem lehet a korrektség minimumát teljesíteni azzal, hogy egy lábjegyzet erejéig valaki megköszöni az ingyenes segítségemet a hosszú évek alatt sok millió forintba került s lényegét tekintve mindeddig eredménytelen kutatás célegyenesbe segítéséért?

A kérdés címzettjei (a két fiatalabb férfiú) a Kováts Valéria által negyven éve feltárt, általam pedig 13 éve azonosított helyszínen:

Pap Norbert és Kitanics Máté

Erre céloztam tegnapelőtt, amikor tudományos etikáról tettem említést…

Szulejmán sírja harmadszor” bejegyzéshez ozzászólás

  1. dj, lenne egy fogadásom, hogy téves a helyszín. egy nairi konyak? ha az én általam javasolt területen lesz, akkor én kapom meg az üveget. ha a tiéden/önén, akkor én fizetek :o))))

    Válasz
  2. a “kutatócsoporttal” fogadni sem vagyok hajlandó … jelentéktelenek ….

    Válasz
  3. Köszönöm, a filmet csak most láttam. Mondhatnám, hogy áll a fogadás, de akkor inkorrekt lennék, mert a nézetem szerint 1971 óta megvan a türbe, csak azt maga az ásató nem ismerte fel. Az Anguissola térképén jelzett helyen is volt “valami”, ez szintén nyilvánvaló.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

