Világra szóló régészeti szenzáció

Még nem a Seuso-kincs Magyarország földjében maradt tárgyait emeltük ki. Arra is hamarosan sor fog kerülni – remélem. A labda a székesfehérvári Szent István Király Múzeum térfelén pattog.

Ma reggel olvasom a Pap Norbert és Fodor Pál vezette munkacsoport szigetvári Szulejmán-türbével kapcsolatos ásatási eredményeiről szóló legújabb tudósítást:

http://www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20160506-oszman-birodalom-hodoltsag-szulejman-szigetvar-siremlek-turbe-visszafoglalo-haboruk-regeszeti.html

Ezzel természetesen beigazolódott az, amit én 2002-ben a helyszínen – szőlősgazdák segítségével – a magyar régész szakma egyik legtapasztaltabb tereprégészének a baráti jelenlétében már pontosan beazonosítottam. Szulejmán pompás, márványborítású síremléke (türbéje) a Szigetvártól északkeletre eső zsibóti szőlőhegyen volt.

A Pap Norbert földrajzos szakember vezette team az előző években még mindenhol máshol kutatta, csak éppen ezen, a valódi helyen nem. Én már 2011 őszén megírtam neki, hol van és – mint várkutató (a türbe körül ugyanis vár is  volt, én 2002-ben azért mentem oda) felajánlottam a segítségemet. Nem reagált az email-emre, gondoltam nagyon elfoglalt lehet. Később, 2013 szeptemberében már e blogban nyilvánosságra is hoztam s azt elküldtem Törökország budapesti nagykövetének is:

https://djnaploja.wordpress.com/2013/09/22/szulejman-sirja/

Akkor sem lett semmi hatása, még egy szimpla visszajelzést sem kaptam. Pedig ekkor már Papon kívül két munkatársának is elküldtem a konkrétan bejelölt lelőhelyet (ne feledjük, a mai világban már mindennek nyoma van). Úgyhogy javaslom Pap úrnak és csapattársainak, hogy a következő sajtótájékoztatójukon legyenek szívesek majd egy mellékmondatban megemlíteni azt a tényt is, hogy 2015-ös felfedezésük nem teljesen előzmény nélküli, hanem már korábban hallottak és olvastak róla, hogy egy Dénes József nevű várkutató járt a helyszínen s még a segítségét is felajánlotta a türbével kapcsolatban. Pusztán a korrektség kedvéért – mert hát ez az igazság.

Aztán tavaly októberben fel is tárták a türbe maradványait! Ott, ahol én már azt 2011-ben megjelöltem.

Szulejmán talán összevonná a szemöldökét, ha megkérdőjeleződve látná a mindenki számára kötelező tisztességet:

Szulejmán

Részemről persze nincs sértődés. A dolog simán helyretehető a valóság őszinte feltárásával és a tényeknek megfelelő hivatkozások megfelelő név szerinti közlésével. Ezt viszont kifejezetten elvárom!

Mindezt csak azért említem, mert ez támpont lesz arra nézve, hogy vajon a Seuso-lelőhelyének azonosítását is jól végeztem-e el? No ez  a következő régészeti világszenzáció fő kérdése.

Igen vagy nem?

Reklámok

Világra szóló régészeti szenzáció” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Igazad van Jóska, de az efféle viszonyulás nem egyedülálló a magyar tudományos világban…

    Válasz
  2. Külön pikáns ízt ad neki, hogy éppenséggel Fodor Pál, az MTA-BTK-TTI igazgatója is érintett! Bár lehetséges hogy ő nem is tud a Pap Norbertnek, majd később Hancz Erikának és Kitanics Máténak a lelőhely azonosítása kapcsán írt leveleimről. Egy biztos, általad is ismert közös budapesti ügyvéd barátunk már képben van s ha muszáj, bíróság lesz belőle.
    Én azonban békés megoldást szeretnék, a többi már rajtuk múlik!

    Válasz
  3. Becsület és tisztesség idejétmúlt fogalmak, főleg az orbáni Magyarországon.!

    Válasz
  4. Nem mellesleg, a MTA 1948 óta tudatosan, nemzetáruló módon próbálja lenyomni a magyar nemzet torkán a magyarság származásának finnugor elméletét.

    Válasz
    • Az etnikumok kialakulása összetett kérdés. Nem csak a magyarság, más népek esetében is. A nyelvtudományhoz én nem értek, ahogyan a csillagászathoz meg szerves kémiához sem. Ahogy én azt látom, a magyar nyelv finnugor eredete ténykérdés. Őstörténetünk azonban szinte teljesen ismeretlen. Valószínűleg a régi romantikus elképzelést a magyar nép több állomáson keresztül történt ide vándorlásáról, el kell vetnünk. Nem csak a románoknak, vagy a szlovákoknak kell tárgyilagosan megközelíteniük a saját néppé válásuk dolgát, hanem “horribile dictu”, az még nekünk sem árt(ana)!

      Válasz
  5. Május 10-én reggel véletlenül töröltem s aztán egy olvasóm figyelmességének köszönhetően tudtam visszatenni a tartalmat.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

