Seuso titkai, vagy csak az ügyé?

Tegnap elkezdtem megosztani e blog olvasóival azokat a tényeket, melyekből 2011 óta tartó nyomozásom folyamata megismerhető. Ugyan engem semmilyen titoktartási fogadalom nem korlátoz, természetesen tekintettel vagyok a témával eddig foglalkozó szakemberek ezzel kapcsolatos kéréseire. Bár meg kell mondjam, minden porcikám tiltakozik ellene.

A tudományos kutatásnak ugyanis az (volna) a lényege, hogy szabad (lenne).  Titkolni pedig bármit is csak átmenetileg, rövid ideig és különleges okból lehet indokolt.

Hogy a tegnap elejtett fonalat folytassuk, 2014 tavaszán Baán László témában illetékes kormánybiztosnak is írtam arról, hogy immár harmadik éve nem igazán történik semmi az általam felvetett lehetőség tisztázása érdekében. Udvarias válaszában alapos vizsgálatát ígért. Ezzel kapcsolatban aztán azóta sem hallottam, olvastam, tapasztaltam semmit.

A következő, máig tartó folyamat spontán módon indult. Kötetlen körülmények között, baráti társaságban találkoztam Szávay István jobbikos országgyűlési képviselővel. Megjegyzem, politikailag (ami nem tartozik most a tárgyhoz) elég távol állunk egymástól. Azonban történelem iránti érdeklődésünk feltétlenül közös és véleményem szerint az volna  a normális, hogy a politikától függetlenül tudjon mindenki egymással jóhiszeműen, normálisan beszélni, eszmét és gondolatot cserélni. Ez még tavaly februárban volt. István, miután elmeséltem neki az addigi (nem) történések folyamatát, azt mondta, hogy tudod mit, majd én rákérdezek hivatalosan. Ebből lett a tavalyi parlamenti kérdés, majd azután annak újabb csendes altatási kísérlete. Ugye a válasz: köszönjük, érdekes, vizsgáljuk – de aztán semmi.

Az idén újra rákérdezett. A válasz most már jóval konkrétabb(nak látszik). Ezúttal azt mondta a kormány képviselője, hogy amint az időjárás lehetővé teszi azt és a szükséges forrás is rendelkezésre áll, valamint sikerült megszerezni az ingatlan tulajdonosának hozzájárulását, akkor végre sor kerülhet az idei munkatervbe felvett helyszíni kutatásra.

No, most már szép az idő s arra várunk, hogy végre történjen is valami

Seuso tál

(továbbiak holnap!)

 

Vélemény, hozzászólás?

