Kőszárhegy titka

Talán záros időn belül fény derül Kőszárhegy legérdekesebb titkára! Nem hivatalos értesülés szerint ugyanis hamarosan sor kerül arra a helyszíni kutatásra, amelyik beigazolhatja az 1976-ban előkerült világhírű Seuso-kincs magyarországi eredetét. Ahhoz képest, hogy ugyanezt már három hónappal ezelőtt is reméltem, annyi a változás, hogy most hivatalosan is megkérték rá a kutatási engedélyt a Magyar Nemzeti Múzeum szakemberei.

Mivel mindent titkolnak (még előttem, a lelőhely reménybeli azonosítója előtt is), természetesen én sem tudom, hogy azt a helyszínt vizsgálják-e meg, amelyet én ajánlottam a figyelmükbe – vagy egy teljesen más nyomon “fogtak szagot”.* Persze az is lehet, hogy a más nyom is ugyanoda vezet! Majd megtudjuk – vagy nem.

Köztünk szólva magam szinte biztos vagyok benne, hogy közel 30 éves eredménytelen nyomozás után az én javaslatom kecsegtet sikerrel. Persze én sem látok bele a földbe és a leglogikusabb, legvalószínűbb feltevés sem okvetlenül találja fején a szöget!

Már 2011 márciusában eljutottam odáig, hogy 1976 őszén a kincset egy pince kimarkolásánál találta meg Sümegh József és Kolonics György. Azt is kikövetkeztettem, hogy szinte biztosan nem az egész leletet szedték ki a földből. Magyarán, ha sikerül azonosítani az akkori konkrét pincét, annak környezetében a kincs további tárgyai még mindig a földben lehetnek. Ezek előkerülése bebizonyíthatja, hogy vitán felül Magyarországé a világhírű kincslelet!

Miután a probléma szellemi része – szerintem legalábbis – már 6 éve megoldott, egyszerű nyomozati munka a többi. Őszintén szólva azt hittem, hogy ezt már megoldja a rendőrség erre hivatott szerve. Mivel mindent titkolnak, nem tudom léptek-e valamit ennek érdekében. Ezért magam voltam kénytelen kézbe venni a pince keresését! Erősen bízom benne, hogy – több eredménytelen próbálkozás után – végre sikerült megtalálnom.

Ezen az 1964-ben készült képen még szűz terület az 1976-ban épült pince helye:

D utcák 1964.jpg

(* Előfordulhat az is, hogy az egyetlen élő ember – Lelkes Ferenc, aki biztosan tudja honnan szállította el annak idején, 41 éve a földből általa és Sümegh József által kiszedett tárgyakat, végre elszánta magát arra, hogy megmutassa a helyszínt!)

A jobb kezét mosó úrnőnek a baloldali szolgálóleány éppen átadja a képen szereplőhöz hasonló illatszertartó dobozt:

Illatszeres_doboz.JPG

(folyt. köv.)

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

