Seuso-ügy: Sümegh, Katalin és Lelkes

Hiába foglalkozom immár három hónapja Katalin hagyatékával, még mindig találok alapvetően új ötleteket az események rekonstrukciójához. Tegnap este jutott eszembe, hogy hoppá – lehet hogy nem jól gondoltam eddig a Katalinnal és a Lelkessel kapcsolatos események időbeli sorrendjét!

Olyan ez, mint amikor egy puzzle-játék során rájövünk, hogy egy nagyobb foltot a kép másik részére kell áthúznunk és máris érthetőbbé válik az egész.

Kutatástörténeti megjegyzésként – főleg a friss olvasók kedvéért – hozzá kell tegyem, hogy egészen idén július közepéig Katalin történetét egyszerűen nem hittem el, mesének tartottam. Miután ezt a nézetemet felül kellett bíráljam, még mindig megmaradt bennem az az elképzelés, hogy eredetileg akkor is Lelkes volt az első eseményeknél Sümegh segítője s csak később került volna Sümegh kapcsolatba Katalinnal.

Tegnap azonban “leesett a tantusz”, hogy dehogy – éppen fordítva lehetett! Erre a megállapításra Katalin interjúinak sokadik újraolvasása során jutottam. Ha újragondoljuk az események lehetséges forgatókönyvét, belső logikáját és ok-okozati összefüggéseit – abból ez a következtetés adódik.

Annyi ugyanis nyilvánvaló, hogy Katalin és Lelkes története egymástól független. Ők egymás szerepéről nem is tudtak, mert Sümegh először Katalintól, majd utána Lelkestől kért segítséget.

Mindezt azért kezdtem újra boncolgatni,mert érzékeltem, hogy Brizs Károly 1976 szeptemberi halála időrendi zavart okoz a korábban elképzelt forgatókönyvben. Márpedig neki is fontos szerepe lehetett az ügyben. Erre is tegnap döbbentem rá! Az események 1976 nyarán kezdődtek!

A Sümegh-hez képest mellékszereplők: Brizs, Katalin és Lelkes

 

(folyt. köv.)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

